zondag 5 juni 2011

Mus biedt zich aan

Toen ik gisterochtend de opvang in liep, lag Mus lekker te relaxen in haar hok.
nijnen270.jpg
`Heee Musje,´ zei ik. Ze bleef lekker liggen - zou ik ook doen als ik haar was! Ik begon met het begroeten en hooi geven aan alle konijnen. Toen ik klaar was, zag ik Mus' snoetje bewegen. 'Wat doe je, Mus?' vroeg ik. Ik ging dichter bij haar staan.

nijnen278.jpg
'Zie je dat? Doe ik het goed?' vroeg Mus. 'Aan de tralies likken, bedoel je?' vroeg ik. 'Ja!' riep Mus, 'ik ben aan het oefenen. Ik wil graag tralies gaan likken voor mensen, zodat ze mooi schoon zijn.' Ik keek haar vreemd aan. Een konijntje, wat langsgaat bij mensen om tralies schoon te likken? 'In ruil voor knuffels,' zei ze. 'Nou Mus, dat vind ik lief van je,' zei ik, 'maar ik weet niet of het wel kan hoor.' 'Natuurlijk wel, ik kan alles,' antwoordde Mus. 'Maak je snel wat foto's voor de weblog? Dan kun je me daar aanbieden.'
Dus bij deze:

Mus, een lief konijntje uit onze opvang, biedt zich aan om tralies schoon te maken. Ze zal het met liefde doen! Ze neemt haar eigen materiaal mee, namelijk haar tong. De enige vergoeding die gewenst is, is een knuffelsessie! Ze is dol op knuffelen en komt graag bij je.
Wil je graag dat Mus bij je langs komt om je tralies schoon te maken? Stuur dan een mailtje naar mus@haas-en-ko.nl of bel naar 0 - MUSHAASKO.
nijnen277.jpg
nijnen276.jpg

De metamorfose van de opvang is zo goed als klaar! Het afdak staat er, gemaakt van allerlei hergebruikte dingen. Het enige wat nog mist is een mooie schildering op de planken links, en konijnen om de flat te vullen.
nijnen321.jpg
Maar de konijnen gaan alleen maar weg! Er zijn weer 4 konijnen herplaatst. Als eerste, de konijnen die het langst in de opvang zaten.
nijnen299.jpg
Blacky en Snoozy. Ze zijn meegegaan naar Veghel. Een vader kwam ze ophalen met drie jonge dochters. De meisjes waren heel lief voor en geduldig met Blacky en Snoozy.

nijnen298.jpg
Bieber is ook herplaatst. Hij heeft gedate met dame Knabbel op de foto hieronder.nijnen297.jpg

nijnen242.jpg
Ook Hanos heeft gedate. Hij is herplaatst en zit nu lekker thuis met dame Jazz hieronder op de foto. De baasjes van Jazz en Hanos hebben verteld dat ze foto's zullen sturen van de twee bij hun thuis, dus die zullen binnenkort ook op de weblog verschijnen!
nijnen300.jpg

Zoals beloofd heb ik foto's van de babykonijntjes. Ze zitten nu in een buitenhok en zijn al wat minder springerig dan eerst, hihi. Ze zijn nu 58 dagen oud.
nijnen320.jpg
nijnen320.jpg
nijnen320.jpg
nijnen320.jpg
nijnen312.jpg
nijnen312.jpg
nijnen312.jpg
Leuk zijn ze he?

1 opmerking:

  1. Tjeeeee wat worden de kleintjes groot zeg!

    En wat een geweldig nieuws, ik zag ergens anders al foto's van Hanos voorbij komen, en Bieber/Kwak dus ook geplaatst! Super!

    BeantwoordenVerwijderen