woensdag 6 april 2011

Weblog op een nieuwe plek!

welkom allemaal op onze weblog!

Er is een tijd niks geschreven over de opvang, José deed dit altijd, maar ze is al heel lang niet meer naar de opvang gekomen door privé omstandigheden. Ze heeft ook laten weten dat ze stopt als vrijwilliger van de opvang. Jammer want ze was altijd een goede hulp! Vanaf deze plek wensen we haar veel succes in de toekomst!

Nu gaan Melissa en Nadine de weblog bijhouden, wellicht zullen andere vrijwilligers ook van tijd tot tijd een bericht plaatsen. Melissa wordt de opvang fotograaf en zal dus hopelijke vele leuke foto's hier gaan plaatsen van konijnen die hier in de opvang zitten, maar ook van herplaatse konijnen willen we hier foto's gaan plaatsen! Dus heb je een herplaatst konijn? stuur dan foto's!!!

Momneteel is het ontzettend druk in de opvang. We hebben de opvang bommetke vol zitten en er staan een heleboel konijntjes op de wachtlijst. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar onze eerste hele grote fout is helaas gemaakt.... We hebben een tijd terug een spoed aanvraag gekregen om konijnen op te vangen. Omdat er hier geen plek was is besloten om de konijnen tijdelijk bij Simone (vrijwilligster) op te vangen. Simone heeft nog nooit geslacht hoeven te bepalen bij konijnen, ze is vooral verantwoordelijk voor de website... de dacht een ram en voedster te hebben. een week of 2 terug zijn de konijnen hier in de opvang gekomen omdat er eindelijk plaats was. Ik was er niet, en normaal check ik altijd alle nieuwe binnenkomers. Maar om een of andere reden heb ik dat niet gedaan... afgelopen zaterdag heeft Sef de voedster van die 2 herplaatst, wat bleek bij thuiskomst... het was een ram. We balen enorm dat dit zo fout heeft kunnen gaan... Helaas een fout die het vertrouwen in onze opvang schaad... Waarom, waarom waarom... dat weten we niet, maar ik had net als altijd de konijntjes na binnenkomst moeten controleren op geslacht... en dat ben ik vergeten... Ook ik ben maar een mens, met veel zorgen aan mijn hoofd... En dat is de enige verklaring helaas....

Gelukkig is er ook goed nieuws! We hebben 20 april entdag en Mariëlle van Zeijl komt enten!!! Het beloofd weer een leuke en gezellige dag te worden. kosten zijn 8,50 per konijn!

1 opmerking:

  1. Leuk dat jullie nu ook een weblog hebben! Volgde het altijd bij José, was me al opgevallen dat ze weinig meer over de opvang schreef. Erg jammer maar leuk om het zo een beetje te kunnen volgen! Ben benieuwd naar de rest.. ;-)

    En tsja.. Fouten maken is menselijk toch?!

    PS: Reactie achterlaten hier is nog zo gemakkelijk niet haha.

    BeantwoordenVerwijderen