zondag 17 april 2011

Lekker in het zonnetje!

Dat is wat Mus zaterdagochtend dacht.
<br/><a href="http://oi53.tinypic.com/29xd8nb.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>
"Lekker in het warme zonnetje in mijn bak graven!"

Ook Floortje besloot gebruik te maken van de zon én hun nieuwe ren!
<br/><a href="http://oi53.tinypic.com/34td7uq.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>
"Lekker zonnen..."


"Hier is het ook lekker."

Haar vriendinnetje Sushi dacht er echter anders over.

"Ik heb liever de schaduw hoor!"

Naast de dames die al in het zonnetje zaten, zet ik ook nog even deze dame en heer in het zonnetje!


Als eerste Sam. Sam is een leuke zwart met tan dame, Kobi lijkt erg op haar! Ze is tussen de 2,5 en 3 jaar en zit al een tijd in de opvang, namelijk sinds 1 december 2010. Ze is binnengebracht omdat ze haar maatje verloren was en haar baasjes wilden haar een nieuwe kans gunnen via de opvang. Ze is dan ook dringend op zoek naar haar nieuwe kans. Sam is een heerlijk rustig konijn, ze is wat terughoudend maar een avontuurlijk vriendje zal dat misschien kunnen verhelpen!
Van de week was Sam schijnzwanger, daardoor was ze wat knorrig. Ze heeft wel een mooi nestje gemaakt, het leek me leuk om die te laten zien:



Ook dit ventje wordt even in het zonnetje gezet...


...Blackie! Blackie is een vreselijk schattig zwart gecastreerd rammetje, lekker klein met een klein kopje en kleine oortjes. Op de foto ziet zijn vacht er een beetje raar uit, maar dat komt doordat hij middenin de rui zit. Straks is zijn vachtje weer mooi egaal. Hij is ongeveer 1,5 jaar. Samen met zijn broertje Witje, die wel al herplaatst is, is hij op 22 januari gebracht door een meisje met haar moeder. Ze stonden de konijntjes af omdat het meisje er niet meer voor zorgde. Beide konijntjes zijn erg tam! Blackie is helemaal niet schuw van mensen en is echt een knuffel, je kunt hem gewoon oppakken en vasthouden, hem aaien, kriebelen... Je kunt bijna alles met hem doen. Ook met foto´s maken blijft hij, zoals je ziet, gewoon zitten. Ik vind het echt een heerlijk ding en op het einde van de zaterdagochtenden ligt hij dan ook regelmatig in mijn armen.

Vergeet niet: Woensdag is de entdag! Er zijn nog plekjes voor de entingen vrij, dus je kunt je nog aanmelden, zie ook onze website. We zijn vanaf 4 uur geopend en naast de entingen kun je ook nog even gewoon naar de opvangkonijnen komen kijken. Ik ben er ook om onder andere foto's te maken, dus donderdag komt er een fotoverslag van deze dag.

1 opmerking:

  1. Blackie lijkt sprekent op mijn konijn Blacky!!!
    Die helaas weg is!:(
    snikk :(

    BeantwoordenVerwijderen