zondag 4 september 2011

Dag van het platteland @ Boerenbond Kessel

Sef, John, Nadine en ik zijn naar de dag van het platteland geweest bij de Boerenbond in Kessel. Zij hadden ons daar uitgenodigd. Deze Boerenbond verkoopt geen levende dieren. Daarom mochten wij een stand opzetten voor de SKB en voor Haas & Ko. Dit was onze stand:
Geupload met mijn Android - 186

We hadden de borden, informatieboekjes, dvd's, kleurplaten, t-shirts, proefzakjes van verschillende konijnenvoeders en flyers voor onze open dag. Ook konden mensen hooiballetjes maken, met worteltjes & brokjes voor hun konijn of cavia. Iemand heeft zelfs een hooiballetje meegenomen voor hun kippen, haha.

De Boerenbond had zelf nog verschillende activiteiten voor kinderen (koekhappen, een luchtkussen, enz.) buiten. Binnen konden cakejes versierd werden en er was koffie, thee en frisdrank. Ook zat er binnen een Groot-Lotharinger, waarvan mensen het gewicht moesten raden. Dan kon er een voetbaltafel gewonnen worden. Sjaak, zoals Nadine het konijn gedoopt had, zat in een grote ren en mocht natuurlijk niet geaaid / opgepakt worden.
Door het warme weer waren er niet zoveel mensen. Er zijn ook maar weinig mensen naar de stand geweest. Het was wel jammer, maar natuurlijk begrijpelijk, want op zo'n mooie dag gaan mensen veel liever zwemmen of een dagje uit! Het was wel erg gezellig.

We hebben de dag afgesloten met een gezellige barbecue.

Bianca kon helaas niet mee, dus zij heeft gisterochtend de opvang gedraaid. Er zijn twee pensionkonijnen gebracht, Chanel en Schnoebel! De twee zijn ex-opvangers.
nijnen695.jpg
nijnen696.jpg

nijnen647.jpg
Darrell is opgehaald en gaat voortaan door het leven als Woezel. Hij gaat samenwonen met Lotje.

3 opmerkingen:

  1. En de voetbaltafel is goed terecht gekomen! Wij hebben hem namelijk gewonnen!! Ik had gegokt op 6,2 kg en dat was het dichtste bij! Mijn zoontje is er erg blij mee (ik iets minder met het formaat waardoor hij nog midden in de huiskamer staat hahaha maar komt goed).
    De hooiballen waren iig een groot succes. Vanmorgen opgehangen, nu spoorloos! Die komen we dus vaker aan het maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, wat was nu het echt gewicht van het konijn? Dat was ik met mijn enthousiasme helemaal vergeten te vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oohh, Channeleke! Dat is Chanel toch, die ik gebracht had? Fijn dat jullie t naar jullie zin gehad hebben bij Kessel!

    BeantwoordenVerwijderen