donderdag 5 mei 2011

Nieuwe "speciale" opvangers

Jaja, je leest het goed! Er komen speciale bewoners in de opvang. Geen vreemde konijnen, maar, 2 hamstertjes!
Misschien hebben jullie het nieuws gehoord over 5900 verwaarloosde knaagdieren, waar er 1500 van over waren omdat de rest te zwak/ziek was. En dan hebben jullie vast ook gehoord dat de overige dieren opgehaald zijn door stichtingen, particulieren en mensen die graag een diertje wilden redden. Er komen ook 2 hamsters in de opvang wonen om herplaatst te worden! Nadine heeft eerst geweigerd omdat er gebrek aan kennis was, maar Nadine had niet aan mij gedacht en ik wilde graag hamstertjes opvangen. Het kon alleen niet bij mij thuis en het kon wél bij familie Haas, dus daar gaan de 2 wonen. Ik ga dan een nieuw huisje voor ze zoeken. Waarschijnlijk heb ik al 2 baasjes, maar dat hou ik nog even geheim, want het is nog niet zeker!
Via via zijn er 2 russische dwerghamsters terechtgekomen bij Naomi, die morgenmiddag naar Venlo komt, waar ik de hamsters op ga halen. Ze komen tijdelijk in een curverbox te wonen bij familie Haas thuis.
Zondag komt er een update over de hamstertjes!

Verder zet ik weer een koppeltje in het zonnetje, de dames Sushi en Floortje.
<br/><a href="http://oi53.tinypic.com/25u4hme.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>
Floortje...
<br/><a href="http://oi53.tinypic.com/qodg61.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>
...en Sushi.
Het zijn twee gezellige dames, die lekker rustig zijn, ook naar elkaar toe. Ze zijn niet zo van het knuffelen en houden liever wat afstand (al vindt Floortje het wel leuk om af en toe een aai te krijgen), maar zijn wel wat nieuwsgierig en komen gezellig om je heen lopen als je in de ren komt zitten en een beetje tegen ze praat. Sushi is ongeveer 3 jaar oud. Floortje is gevonden, dus haar leeftijd weten we niet. De twee zijn op zoek naar een plekje met ruimte. Dat zijn ze gewend en als ze klein zitten, zoals in de opvanghokken, worden ze wat knorrig --> daarom zitten ze in de opvangren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten